Završena akcija marketinške pomoći malim proizvođačima
Polovinom aprila započela je nesvakidašnja akcija besplatne marketinške pomoći malim srpskim proizvođačima hrane. U jeku pandemije koronavirusa, kada su gradske pijace zakatančene širom Srbije, tim dobrovoljaca, predvođen Majom Petrović, autorkom bloga Vitki gurman, prihvatio se zadatka da poljoprivrednike edukuje za drugačiji model poslovanja – online.
Zamisao je nastala kada je Maja, idejni tvorac projekta, pretraživanjem novootvorenih veb-dućana uočila nezahvalnu pravilnost. Mali trgovci voćem i povrćem, ali i drugim prehrambenim proizvodima nisu imali ažuriran sajt, informativan FB/IG profil, a samim tim ni pravi prostor za predstavljanje svog gazdinstva na internetu.
Apel koji je pokrenuo zajednicu
Rešena da postane začetnik promene koja bi male proizvođače hrane stavila na mapu, a kupcima, osuđenim na poluprazne rafove supermarketa, pružila veći izbor kvalitetnih namirnica, udružila je snage sa porodicom Nešić, osnivačima jedinstvene baze poljoprivrednih udruženja i pojedinaca, i dala se u akciju. Okupila je veliki broj volontera spremnih da učestvuju u akciji besplatne marketinške pomoći malim proizvođačima hrane.
Na njen poziv odazvalo se više od 50 konsultanata. Oni su bez naknade radili na unapređivanju društvenih mreža malih prehrambenih proizvođača i sugerisali im načine za jačanje njihovih vebsajtova. Pridružili su se i dizajneri, voljni da pojedinim organskim i biodinamičkim poljoprivrednim domaćinstvima urade prvi logo. Uključile su se i gastro-blogerke sa željom da napišu promo-tekstove o izabranim gazdinstvima i fotografišu najpopularnije artikle iz njihove ponude. Na kraju, u priču su ušli i dobronamernici iz poklanjamosajt.com. Na njima je da u narednom periodu izrade vebsajtove za prijavljene proizvođače po ceni zakupa domena.
Epilog ove nesebične akcije velike grupe ljudi je čak 70 zadovoljnih malih proizvođača hrane u Srbiji, kojima su otvoreni ili unapređeni nalozi na društvenim mrežama, a koji su dobili i stručne savete kako da ih ubuduće vode zarad većeg prometa: kako da se predstave na internetu, objasne i slikom i rečju odakle su, čime se bave i koji su njihovi najtraženiji proizvodi. Kako da ispričaju svoju priču koji će mnogi želeti da prate!
Maja Čolović Selak